Alla inlägg under april 2014

Av Someone - 29 april 2014 22:12

Asså jag spelade ett onlinespel, Kawairun 2, och jag och en annan randomisera spelare kör mot varandra, precis som man gjort mot så många andra. Men den här, för jag upptäckte att även som gäst kunde man chatta med den man spelade mot, påstod sig vara Pewdiepie. Så det återstår att se. Jag föreslog att han skulle spela Call of Bieber nästa gång, för han undrade såå... Om det dyker upp en video där han spelar Kawairun 2 så kan det vara mot mig. Och jag fattar att det kan ha varit nån som drev med mig, men det var roligt. Ska gå och lägga mig nu. GODNATT.

Av Someone - 29 april 2014 19:51

Oh, so you wanna fight. Oh, I'll show you a fight. IT'S ON!

Call of Bieber, everyone. And that cop, is gonna eat it up. It's on!

  

Av Someone - 29 april 2014 15:29

Junk Food Roxy Raglan in Barely Pink - Newarr.��Not Only Photos Set13

Previously:

"What are the meaning of having millions of boys SO close to you, but not even wanting them?" Ida stirrade upp i himlen. Jag tittade ut mot motorvägen, ljusen från en lastbil lyste upp en bit av den stora rymden.

"I really don't know."

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag vaknade och fick se Ida sova i fönstret med huvudet lutat mot fönsterkarmen, på väg att trilla ut.

Jag låg själv på golvet vid slutet av madrassen jag och Ida släpat in för henne att sova på.

Ida mumlade något och rörde på sig fönstret. Hon lutade sig lite för långt ut och trillade ner på golvet.

"Ouch! Fan också!" Hon tittade bort på mig. "What?"

Jag kröp bort till henne.

"Listen." Vi satt tysta en stund, och lyssnade efter ljud. "There's no one in the house."

Vi reste oss och sprang ner för trappan, och ut i köket. Där låg en lapp på köksbänken.

Jag tog upp den och läste högt:

"Shira. I guess you, as much as we, has forgotten that we were going on a trip. Well, we remebered this at 12 a.m and had to pack all our stuff by that time. Justin is at a girl's house on the next street, just call. He promised

to have his phone on. And, you're still grounded."

Jag vände mig mot Ida.

"Well. What do you want to do?"

Ida hoppade upp på diskbänken. Hennes linne fläckades av solljuset och hon tänkte efter.

"I wanna shop."


Vi struntade i att äta eftersom det nästan var lunch, och byte om istället. Ida drog på sig ett par av

mina svarta shorts, och en svensk fotbollströja hon glömt hos mig. Jag letade igenom alla mina kläder,

men gav upp och tog på mig jeansshorts och ett linne.


Vi tog våra cyklar, vilket betydde att jag tog Justin's

och Ida tog min.

"Were do you wanna go first?" Jag kollade på en man som spelade gitarr brevid dörren till ett konditori. Han

hade fått ihop några småmynt, och någon hade slängt i två dollar. Jag vände mig om och knuffade till Idas arm.

Hon glodde tvärs över gatan, med cykeln slappt lutad mot benen. Jag följde hennes blick. På andra sidan gatan såg

jag en grupp människor trängas runt någon.

"Come on." Jag kollade att vägen var fri från bilar och sprang sen över. Cykeln slängde jag ifrån mig på trottoaren och trängde mig fram mellan de som stod runt.

Mitt i ringen satt en hund. Den skällde i takt med någon låt, ingen som vi kunde höra och såg osäker på varför

folk omringat honom. Jag gick ut från min plats och satte mig på huk brevid den. När jag var nära kunde jag höra

vad den skällde för låt. Boyfriend. Jag letade upp dess halsband. "Superman. Return to: headbase." Jag stönade

högt.

"What?" Ida stod brevid mig. Jag tittade upp på henne och suckade.

"This is my dog." förklarade jag och tog hunden i halsbandet och reste mig upp. "Or more correct, Justin's." Jag drog hunden i halsbandet så den tittade upp på mig. Sen nynnade jag de första tonerna ur en låt. Hunden skällde glatt resten av sången. Jag hade själv skrivit den, men inte visat den för någon utom Superman.

"See?" Jag tittade på min skeptiska publik. Sen suckade jag. "No one here who believe in me?"

Ida studerade hunden noga och sa sen:

"Oh wait, I know this dog! Yeah, it's the one that got that cut behind his ear, when runing through our hedge."

Hon pekade ut ärret bakom hundens vänstra öra.

Jag nickade.

"I gotta call Justin." Jag klappade och Superman följde mig genom hopen av stirrande människor. Jag tog upp cykeln

och vände mig sen mot dem igen. "Oh, yeah. My name is Shira, I live on 5th street from the skatepark, big white

house, you can't miss it." Sen vinkade jag åt Ida att ta sin cykel och slog Justins nummer medan vi cyklade hem.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Av Someone - 28 april 2014 20:33

previosly:

"Darling, I'm Justin Bieber's sister. I have to look good. Of course I have makup."

Ida tittade sig omkring i rummet.

"Well, I don't see any."

Jag gick fram till min byrå och drog ut översta lådan. Hon drog efter andan.

"This is all the blue colors, in the next there's red and in the next there's yellow."

När vi var klara stack vi ner till stranden

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

"It's so hot here." Ida flämtade med tungan ute ur munnen och fläktade sig med handen.

Jag skrattade, och blundade mot solen. Sen hörde jag plötsligt en röst jag kände igen.

Jag tittade upp.

"Shit!" Jag reste mig upp och tog upp klänningen från marken. Jag skakade av sanden från den

och satte sen snabbt på mig över bikinin. Ida tittade på.

"What?" frågade hon och kollade åt det håll jag sett åt.

"It's one of Justin's friends" väste jag och vände mig bort från den 23-åriga killen som kom gåendes

över stranden, med ett gäng tjejer, som kastade beundrande blickar på honom, runt sig.

Ida höll handen över ögonen, och spanade mot honom. Sen tittade hon upp på mig.

"But he's pretty hot."

Jag skrattade sammanbitet.

"Yes, but if he sees me here Justin's gonna find out. We gotta go." Jag vek ihop min badhandduk

och drog undan Idas så hon rullade ner på sanden. Hon skrek till och tappade sina solglasögon i sanden.

"But I wanna stay." tjurade hon medan vi gick mot parkeringen.

"We have a pool at home, you can take a swim in that." svarade jag och började springa.


Resten av dagen var vi hemma hos mig, badade i poolen, kom på roliga kändisparnamn och förstörde köket, när vi försökte steka pannkakor. När mamma och pappa kom hem hade vi gjort upp en eld vid poolen och satt och grillade s'moores.

"Justin is not going to be home tonight." meddelade mamma medan hon packade in maten de handlat i frysen.

"Oh, in that case, can Ida stay?" ropade jag in från vår impoviserade campfire. Mamma kom ut och tittade på oss där vi satt, i våra bikinis med blött hår, som inte hunnit torka sen det senaste doppet.

"Well, I don't see why not. Fine, she can stay." Jag och Ida började skrika som femåringar och hoppa runt elden.

"But not if that means we don't get any sleep tonight." fortsatte mamma högt. Vi tystnade genast.

När mamma och pappa gått och lagt sig satte vi oss i mitt fönster och tittade ut. Stjärnorna syntes knappt, eftersom gatlyktorna var för starka. Vi satt så tysta att vi hoppade till när min mobil vibrerade på mitt nattduksbord.

Jag sprang tyst över rummet och tryckte igång den.

"I know you were at the beach today. What the hell, you're supposed to stay at home."

Jag suckade.

"Who is it?" frågade Ida mimande från fönstet.

"Justin" viskade jag tillbaka.

"May I ask were you are tonight?" svarade jag Justin's sms och gick tillbaka till fönstret, med mobilen i handen.

En bil körde förbi nedanför på gatan och Ida gäspade trött.

"What are the meaning with having a million boys SO close to you, but not even wanting them?" Ida stirrade upp i himlen. Jag tittade ut mot motorvägen, ljusen från en lastbil lyste upp en liten bit av den stora rymden.

"Ireally don't know."

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Av Someone - 28 april 2014 19:46

 

Av Someone - 28 april 2014 18:27

Okej, så jag kommer hem, och min pappa säger att jag fått ett brev från typ vårdcentralen, något om ett blodprov, men han höll på så mycket om det så jag fatta ju att det var en lögn. Så jag går in på mitt rum och gissa vad det är!? The hillywood show-t-shirts! Som han, jag och mamma beställde på min födelsedag, tog två veckor, och jag ÄLSKAR dem. Har en av dem på mig nu, the hillywood show v-neck. Tog på mig den innan vi åkte för att fixa pass. Har är länken: http://shophillywood.bigcartel.com 

det är själva shopen.

#thehillywoodshow #shirts #thankshillyandhannah #teamhillywood

Av Someone - 27 april 2014 16:20

Ooh I'm not alive, I'm not alive, I'm not alive, and ooh, I can't fly, I can't fly,I can't fly (precis innan refrängen "and Im loving every...":) I know this cuse I've tried it, tried it, tried it, yeah, I know this cuse i've tried it, tried it, tried it, TRIED IT. Bom, bom, bombodom. Yeah I've tried it. ;)

Av Someone - 27 april 2014 15:29

Hi. ..... I'm back. ..... Wanna know something strange? *smiles cutely* I'm not alive..............

Presentation


Someone: Simply Crazy Minded! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Uppskrivning av besökare ; )

Translaaaaate


Ovido - Quiz & Flashcards