Direktlänk till inlägg 12 oktober 2013

Chapter 5 - My true love: Garfield!

Av Someone - 12 oktober 2013 13:46

 

Previosly:

Vi sprang skrikande ut från affären och ut bland människorna på gatan. Vi rundade bliar, i försök att undvika

varandra, och lämnade ett kaos av ilskna röster och höga tutande efter oss.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När vi kom hem till mig var Justin och hans tjej inte kvar. De hade väl gått hem till henne. Frågan var varför.

Tänkte hon presentera Justin för sina föräldrar, typ som man gör innan man gifter sig? Tänkte hon gifta sig

med Justin? Var hade hon fått det ifrån?!

Jag frågade Ida, men hon bara ryckte på axlarna, där hon låg på vår soffa.

"They wanted privatcy, right?" Hon tittade på mig. "Okey, SHE wanted privatcy. Maybe her house is empty."

Jag  funderade på den möjligheten, ryckte på axlarna och gick ut i köket.

Där möttes jag av staplar av talrikar och en lapp på köksbordet.

"Oh" utropade Ida när hon kom in i köket. Sen flinade hon "Looks like you have some work to do."

"Listen, what he says" sa jagoch läste upp lappen. "Left something for you to do. Enjoy the work." Jag knycklade

ihop lappen och slängde den tvärs över rummet. Den landade i soptunnan.

"Score!" ropade Ida och jag gav henne en mörk blick. "Sorry" sa hon lågt "not the time".

"Exacly" instämde jag och plockade upp mobilen ur fickan. När signal på signal gått fram blev jag skickad till

röstbrevlådan.

"Justin" sa jag sammanbitet "You'll pay for this, I promise. A lot of stuff in your room is in danger right now

and I don't know if I can hold myself from breaking them. Remeber, I've done it before." Sen lade jag på.

"What did you break last time?" frågade Ida nyfiket.

Eftersom att hota Justin hade lugnat ner mig svarade jag:

"Last time did I break his window, with one of his shoes. Then I throw his skateboard in the container

dowstreet. He had to dig through all the trash to find it."

Ida flinade.

" What are you going to do this time?"

" Not I, We" sa jag "we are going to put all these dishes in his bed, so c'mon, let's go"

Ida tittade förbluffat på medan jag lyfte upp en talrikstapel och började gå mot trappan.

 "You don't think it's too mean?" frågade hon medan hon höll upp dörren till Justins rum.

" No" förklarade jag och spred ut talrikarna i hans säng " 'cause I'll be the one to clean everything, when I

broke his window I had to pay, so I'm actually doing him a favor. He choosed the most expensive

window in the whole store."

Jag reste på mig och pekade på det enda fönstret i rummet.

"That sweetheart, over there costed me 150 bucks."

Ida stod tyst ett tag.

"You mean that you'll have to clean all this" hon slog ut med armen över den enorma sängen "even if he

was mean against you? That's not fair, who says that?"

"My mum" svarade jag och gick ner efter fler talrikar.

"Then you don't have a fair mum" konstaterade hon och hjälpte mig bära upp resten av talrikarna.


När köket var rent, och Justins säng fylld av disk, slängde Ida sig ner i soffan och skrek

"No! I won't carry any more! I just don't do it."

Jag satte mig på golvet framför henne.

"The I guess it's good that we've alredy finished that? C'mon, witch movie are we going to watch?"

Hon flög upp och snubblade nästan över mig. Hon drog ut en av dvd:erna ur hyllan och viftade med den

över huvudet som om det vore ett pris. Jag behövde inte ens titta för att veta vilken det var.

"Aren't you getting a little bit to old for Garfield?"

Ida skakade på huvudet och tryckte på knappen så att släden åkte ut.

"Can you fix some snack?"

Jag reste mig och gick ut i köket igen. Poppade popcorn och tog nåt random godis ur skåpen, det

var säkert Justins, men det var ju rätt åt honom, hehe.

När jag kom in i vardagsrummet rusade Ida mot mig.

"YOU GOT NERDS?! GIMME, GIMME...!" Hon hoppade upp och ner på stället och skrek.

"Okey, calm down. You'll get your nerds." Jag gav henne den lilla asken. Hon lutade huvudet bakåt

och hällde godiset i munnen. Efter nån sekund började hon hosta och jag tvingade henne att räta upp huvudet.

När hon tittade på mig glittrade hennes ögon av tårar från hostattacken.

Jag skakade på huvudet.

"That candy will be your deth, you know that?"

Hon skrattade.

"Then I'll die happy."

Jag himlade med ögonen.

"Just watch the movie!"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Someone - 16 januari 2016 20:25

Curled up in the corner of my couch, reading silently, eyes tired, buds in ears, playing soft music. A feeling of hopelessness. Yeah. That's the one. ...

-

Av Someone - 29 december 2015 23:33

Att jag inte lägger in så mycket beror på att jag 1) fått Facebook 2) Instagram 3) Wattpad. Inte nödvändigtvis i den ordningen. Jag ska försöka. Ommdet blir så att jag slutar lägga upp så säger jag till. Bloggen kommer inte stängas ner helt. Inte för...

Av Someone - 10 november 2015 20:51

Man ska inte skaffa Facebook, för då går det utför. Jag skriver ju aldrig här längre. Ska göra mitt bästa. ...

,

Av Someone - 15 oktober 2015 19:19

Om jag inte har något att göra inlägg om, är det okej att inte höra det då?... ...

Av Someone - 29 augusti 2015 23:35

#WhatDoYouMean ....EVERYTHING

Presentation


Someone: Simply Crazy Minded! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Uppskrivning av besökare ; )

Translaaaaate


Skapa flashcards