Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

Chapter 3 - Meet Ida, my best friend

Av Someone - 9 augusti 2013 11:54

Previosly:

"Nice done, thanks:) was afraid she would leave"

Jag log.

"you r welcomme" skrev jag tillbaka och la ner mobilen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag gick till skateparken, för Ida är alltid där. Jag lutade mig mot räcket som löper runt och

sökte med blicken efter hennes ljusa hår. Till slut hittade jag henne, hon hade precis vänt på

den högsta backen och var på väg ner igen.

När hon kom ner på plan mark gjorde hon en flipp (vet inte vad det heter) så att brädan snurrade ett

varv när hon hoppade. Sen landade hon med fötterna på marken brevid den.

Jag log.


Ida hade börjat skejta redan första dan när hon kom hit,

och då var klockan 1 på morgonen. Justin hade fått mig att filma honom när han skejta,

 "varför låter jag mig övertalas så lätt?", så jag stod där med mobilen och försökte låta bli att sommna när

hon kom gåendes med sin neongula skateboard i handen.

Hon struntade i Justin utan gick till andra sidan av parken. Justin stannade och viftade åt mig att sluta

filma. Jag vände mig mot tjejen som fångat hans intresse, hon var duktig och såg ut att vara min ålder.

Jag gick fram till Justin och slog honom på armen, jag visste att hur hårt jag än slog skulle jag inte orsaka

någon skada på honom. 

Att slå Justin är som att försöka slå ner Edward Cullen. Tror jag i alla fall. Jag har aldrig försökt och jag tror inte jag

kommer få chansen heller.

 "Forget it!"sa jag "She could be one of my friends, and you think that they are too young for you!"

Justin vände sig mot mig och flinade.

 "But this one is hot."

Jag morrade, men han bara log.

 "Know what? If you can make her your friend before sunrise I'll leave her alone."


Jag skrattade till vid minnet och de som stod närmast mig ryggade men slappnade av

när de förstod att jag inte skulle ta fram en kniv och döda alla i närheten.

Sånt händer, men antagligen trodde de inte att den här tjejen i fjortonårsåldern

skulle ha en sådan galenskap innanför sin söta panna. De skulle bara veta.

Ida tittade mot oss och log när hon såg mig. Hon klev på brädan och åkte smidigt fram till

mig. När hon var en meter ifrån räcket satte hon sig på huk på brädan och gled enkelt under.

"Hi" sa hon när hoppat av och kommit fram till mig.

"Hi" sa jag och slog armarna runt henne.

"wow, you seem happy." sa hon förvånat. "Is it your birthday? Oh god, I'm sorry that forgot.

Please, please, please forgive me!"

Jag skrattade. Ida börjar ofta prata och bara fortsätter, utan att så mycket som pausa för att andas.

"Calm down, it's not my birthday. It's a month left. I just came to mind that first time we meet."

"Oh, right" sa Ida och log. "It was so weird. I thought that you was yelling at him because you wanted to go home."

Det var ju lite sant, jag hade bara haft shorts och en av Justins skjortor på mig. Han hade gett mig den när han såg att jag frös, men det var ju inte så konstigt för jag brukar inte gå ut i pyjamas, alltså t-shirt och shorts.

"And then you came up to me and said: Hi! My brother have a crush on you and since your in my age I want to save you, what do you say? like you were saying it every day" fortsatte Ida med ett skratt.

Jag nickade. Hon hade stirrat på mig med stora ögon när jag förklarat saken från början.

När jag var klar hade hennes ansikte lyst upp av ett leende.

"Sure" hade hon sagt.

Justins ögon hade blivit svarta när jag sa till honom att nu fick leta efter nån annan, för min kompis henne rörde han inte. Men sen hade han skrattat och önskat mig lycka till, och sagt att när vänskapen tog slut så fick jag inte lägga mig

i ifall han var med henne.

Ida skrattade till brevid mig och förde mig tillbaka till gata vi gick på.

"What?" frågade jag och höjde på ögonbryna. "What's so fun?"

Ho pekade på en bil som körde förbi. Den var ljusblå, och såg ut som de flesta andra bilarna som passerade.

Jag tittade frågande på Ida.

"There was guy in the backseat who totalychecked you out." fnittrade hon med handen för ansiktet.

Jag vände mig om. I bakrutan på bilen såg jag en blond kille titta på mig.

Jag räckte ut tungan åt honom, vände mig och sprang efter Ida som försvunnit i folkmassan.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag måste helt enkelt få med så mycket som möjligt. Sorry :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Someone - 16 januari 2016 20:25

Curled up in the corner of my couch, reading silently, eyes tired, buds in ears, playing soft music. A feeling of hopelessness. Yeah. That's the one. ...

-

Av Someone - 29 december 2015 23:33

Att jag inte lägger in så mycket beror på att jag 1) fått Facebook 2) Instagram 3) Wattpad. Inte nödvändigtvis i den ordningen. Jag ska försöka. Ommdet blir så att jag slutar lägga upp så säger jag till. Bloggen kommer inte stängas ner helt. Inte för...

Av Someone - 10 november 2015 20:51

Man ska inte skaffa Facebook, för då går det utför. Jag skriver ju aldrig här längre. Ska göra mitt bästa. ...

,

Av Someone - 15 oktober 2015 19:19

Om jag inte har något att göra inlägg om, är det okej att inte höra det då?... ...

Av Someone - 29 augusti 2015 23:35

#WhatDoYouMean ....EVERYTHING

Presentation


Someone: Simply Crazy Minded! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Uppskrivning av besökare ; )

Translaaaaate


Skapa flashcards